Discursul împotriva abuzurilor trebuie să …

0
40

Discursul împotriva abuzurilor trebuie să prindă viață în corpul legii!

Am depus azi patru proiecte legislative esențiale, privitoare la: (1) răspunderea pentru protocoalele secrete, (2) încetarea mandatului judecătorilor CCR din cauza cărora România a fost condamnată la CEDO, (3) dizolvarea ONG-urilor care militează pentru ocuparea prin violență a sediilor instituțiilor statului, care promovează discursul instigator la ură împotriva unei categorii de persoane sau care se declară sau au fost declarate continuatoare sau succesoare în drepturi ale unor organizații interzise prin lege, (4) acordarea de sprijin financiar doar pentru revistele cu conținut strict cultural și apolitic.

Le luăm pe rând:

PROIECTUL 1. #PROTOCOALE_SECRETE:

Modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor:

Art. 7. –

(1) Judecătorii, procurorii, magistrații-asistenți, personalul de specialitate juridică asimilat acestora, personalul auxiliar de specialitate și personalul conex personalului de specialitate al instanțelor judecătorești și parchetelor nu pot fi lucrători operativi, inclusiv acoperiți, informatori sau colaboratori ai vreunui serviciu de informații, nu pot desfășura activități de cooperare cu lucrători sau colaboratori ai niciunui serviciu de informații în baza unor protocoale sau a unor alte documente cu caracter secret și nu își pot exercita activitatea profesională în cadrul unor echipe mixte împreună cu lucrători sau colaboratori ai serviciilor de informații în baza unor proceduri stabilite prin protocoale sau prin alte documente cu caracter secret.

(2) Încălcarea dispozițiilor alin. (1) conduce la eliberarea din funcția deținută, inclusiv cea de judecător sau procuror. Încălcarea interdicțiilor prevăzute la alin. (1) este infracțiune împotriva independenței justiției și se pedepsește cu închisoare de la 5 la 10 ani. În cazul în care infracțiunea este comisă de un magistrat cu funcții de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei se majorează cu jumătate. Tentativa se pedepsește.

(3) Persoanele prevăzute la alin. (1) completează anual o declarație olografă pe propria răspundere, potrivit legii penale, din care să rezulte că nu au fost și nu sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiți, informatori sau colaboratori ai niciunui serviciu de informații, precum și că nu au desfășurat și nu desfășoară activități de cooperare cu lucrători sau colaboratori ai niciunui serviciu de informații în baza unor protocoale sau a unor alte documente cu caracter secret și că nu și-au exercitat și nu își exercită activitatea profesională în cadrul unor echipe mixte împreună cu lucrători sau colaboratori ai serviciilor de informații, în baza unor proceduri stabilite prin protocoale sau prin alte documente cu caracter secret. Declarațiile se depun și se arhivează la compartimentul de resurse umane.

(4) Serviciilor de informații le este interzis să racoleze persoanele prevăzute la alin. (1) ca lucrători operativi, inclusiv acoperiți, informatori sau colaboratori. De asemenea, serviciilor secrete le este interzis să semneze protocoale secrete sau orice alt tip de documente cu caracter secret cu persoanele prevăzute la alin. (1), precum și să își desfășoare activitatea profesională în cadrul unor echipe mixte împreună cu persoanele prevăzute la alin. (1), în baza unor proceduri stabilite prin protocoale sau prin alte documente cu caracter secret. Încălcarea acestei interdicții este infracțiune împotriva independenței justiției și se pedepsește cu închisoare de la 5 la 10 ani. În cazul în care infracțiunea este comisă de un ofițer cu funcții de conducere sau la instigarea acestuia, limitele pedepsei se majorează cu jumătate. Tentativa se pedepsește.

PROIECTUL 2. #JUDECĂTORI_CCR:

Modificarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curții Constituționale:

Art. 5.

(6) Se interzice numirea ca judecător al Curții Constituționale a unei persoane care, în calitatea anterioară de judecător și/sau procuror, a pronunțat hotărâri sau, după caz, a întocmit acte procedurale prin care au fost încălcate unul sau mai multe articole din Convenția Europeană a Drepturilor Omului și care au determinat condamnarea României de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului aducând astfel prejudicii drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, așa cum sunt acestea garantate în Constituția României, prejudicii de imagine justiției românești și, după caz, prejudicii de ordin financiar statului român.

(7) Se interzice numirea ca judecător al Curții Constituționale a unei persoane care a desfășurat o activitate de cooperare cu lucrători sau colaboratori ai unui serviciu de informații în baza unor protocoale sau a unor alte documente cu caracter secret sau care și-a exercitat activitatea profesională în cadrul unor echipe mixte împreună cu lucrători sau colaboratori ai serviciilor de informații, în baza unor proceduri stabilite prin protocoale sau prin alte documente cu caracter secret.

(8) Se interzice numirea ca judecător al Curții Constituționale a unei persoane care a generat unul sau mai multe conflicte juridice de natură constituțională constatate prin Decizii ale Curții Constituționale.

Art. 64.

Judecătorii Curţii Constituţionale sunt obligaţi:

e) să comunice imediat președintelui Curții Constituționale dacă în timpul exercitării mandatului de judecător al Curții Constituționale a intervenit o condamnare a României de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului pentru hotărâri pronunțate sau, după caz, acte procedurale întocmite în calitatea anterioară de judecător și/sau procuror, prin care au fost încălcate unul sau mai multe articole din Convenția Europeană a Drepturilor Omului și care au adus astfel prejudicii drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, așa cum sunt acestea garantate în Constituția României, prejudicii de imagine justiției românești și, după caz, prejudicii de ordin financiar statului român;

Art. 67

(1) Mandatul de judecător al Curţii Constituţionale încetează:

c) în cazul condamnării României de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului pentru hotărâri pronunțate sau, după caz, acte procedurale întocmite în calitatea anterioară de judecător și/sau procuror, prin care au fost încălcate unul sau mai multe articole din Convenția Europeană a Drepturilor Omului și care au au adus astfel prejudicii drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, așa cum sunt acestea garantate în Constituția României, prejudicii de imagine justiției românești și, după caz, prejudicii de ordin financiar statului român;

d) în cazul în care se dovedește că judecătorul Curții Constituționale a desfășurat o activitate de cooperare cu lucrători sau colaboratori ai unui serviciu de informații în baza unor protocoale sau a unor alte documente cu caracter secret sau și-a exercitat activitatea profesională în cadrul unor echipe mixte împreună cu lucrători sau colaboratori ai serviciilor de informații, în baza unor proceduri stabilite prin protocoale sau prin alte documente cu caracter secret.

PROIECTUL 3. #ONG-uri care încalcă legea:

Modificarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații:

Art. 56.

(1) Asociația se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:

b) când se constată că asociația acționează sau militează în sensul schimbării prin violență a regimului constituțional, ocupării prin violență a sediilor instituțiilor statului, subminării integrității teritoriale a României, propagandei în favoarea războiului, violenței, terorismului, promovării discursului instigator la ură împotriva unei categorii de persoane, când asociația este declarată de către o instanță judecătorească sau se declară a fi, sub orice formă, continuatoare sau succesoare în drepturi a unei organizații naziste sau a oricărei alte organizații interzise prin lege;

PROIECTUL 4. #REVISTE_CULTURALE:

Modificarea Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România:

Art. 1

(2) Un procent de 25%, raportat la suma prevăzută la alin. (1), se va aloca, suplimentar, de Ministerul Culturii, prin ordin al ministrului Culturii, pentru finanţarea şi susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor cu conținut strict cultural și apolitic, altele decât cele propuse de uniunile de creatori, potrivit legii, cu încadrarea în bugetul anual aprobat. Prin ordin al ministrului Culturii vor fi stabilite procedura și criteriile de selecție, criteriul conținutului strict cultural și apolitic având caracter obligatoriu.

P.S. Voi reveni cu detalii și expunere de motive pentru fiecare proiect în parte.

Posted by | View Post | View Group